Diese Webseite kann Cookies verwenden, weitere Informationen findest Du hier.

Nintendo erklärt, warum Zelda immer wieder mit einen anderen Grafikstyle ankommt

News #18.553: 15.01.2018, 15:43

The Zelda franchise always seems to embrace new visual styles with each installment. Ever wonder why that is? Nintendo's Satoru Takizawa explained this design choice in The Legend of Zelda book, Master Works. You can see a translated snippet below, handled by Matt Walker at Source Gaming.

"Why does the art style change for each game in the Zelda series?" That's a question many have probably considered. It's the result of trial and error during the development of each title to figure out what would best make the world feel like something players would be excited to adventure in. The conclusion was to marry the believability of the world with playability - this would help them satisfy the goal of "rethinking the conventions of Zelda" and creating an art style that could be considered the definitive standard for Zelda. This lead to things such as the "comical" effect of tree wood magically "poofing" into bundles of wood - anything more realistic would feel like a waste of time for the player.

Although Takizawa-san knew that this art style that utilizes the less realistic and more stylized choices would work for the purposes of the game, he couldn't help but feel uneasy as to whether the general populace would accept it. Those worries were swept away when the general reaction to the first trailer at E3 2014 was positive.

QUELLE & TEXT: [LINK ZU GONINTENDO.COM]

Link500 *, 1.500 Zeichen •

Kommentare

[Es wurde noch kein Kommentar verfasst]
[Kein neuer Kommentar mehr möglich]

Diskussionen
in News

News #21491 Nintendo sagt, die Koopalinge sind nicht Browsers Kinder, aber Bowser Jr. ist Browsers Sohn
2 Kommentare, zuletzt 17.01.2019, 12:32:00 Uhr
News #21485 Videolan erwägt, den VLC Media Player auf die Switch zu bringen
11 Kommentare, zuletzt 17.01.2019, 09:32:51 Uhr
News #21486 Geister-Event: Fire Emblem-Fest Teil 2
1 Kommentar, zuletzt 16.01.2019, 23:20:49 Uhr
News #21490 Die besten Switch-Games 2018: Platz 1 geht nicht an Nintendo selbst
1 Kommentar, zuletzt 16.01.2019, 23:16:28 Uhr
News #21483 Digital Foundry beschäftigt sich mit einem möglichen Switch-Upgrade
1 Kommentar, zuletzt 16.01.2019, 19:55:12 Uhr
News #21468 Gerücht: Dataminer fand Titel von SNES Spielen beim Switch Onlineservice
17 Kommentare, zuletzt 16.01.2019, 17:02:39 Uhr
News #21480 Pokémon Co. erklärt, warum Charizard zum Pokémon Trainer in Super Smash Bros. Ultimate zu...
4 Kommentare, zuletzt 15.01.2019, 14:38:59 Uhr
News #21481 Super Smash Bros. Ultimate Glitch gibt King K. Rool eine gigantische Krone
1 Kommentar, zuletzt 15.01.2019, 13:40:13 Uhr
News #21469 Ariana Grande mag wirklich Pokémon: Let's Go
2 Kommentare, zuletzt 14.01.2019, 16:35:55 Uhr
News #21470 Fan Art: The Legend of Zelda: Breath of the Wild meets einen Pokeball in diesem coolen Crossover Design
1 Kommentar, zuletzt 14.01.2019, 09:04:43 Uhr
News #21467 Super Smash Bros. Ultimate hat sich öfter Verkauft als Super Smash Bros. 3DS in Japan
1 Kommentar, zuletzt 14.01.2019, 00:41:12 Uhr
News #21464 Neuer Super Smash Bros. Ultimate Glitch lässt Pikmins gigantisch werden
5 Kommentare, zuletzt 13.01.2019, 20:53:53 Uhr
News #21466 Switch eShop Fehler setzt den Preis von Zelda: Breath of the Wild auf 240$
2 Kommentare, zuletzt 13.01.2019, 19:15:26 Uhr
News #21461 Nintendo Minute: Travis Strikes Again: No More Heroes Co-Op Gameplay
1 Kommentar, zuletzt 12.01.2019, 12:53:54 Uhr
News #21450 NIS kündigt neues Spiel am 17. Januar an
1 Kommentar, zuletzt 11.01.2019, 20:31:06 Uhr