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Update: Wir hätten ein "Ultra-realistisches" F-Zero auf der Switch haben können, aber

News #24.069: 29.06.2021, 21:00
... Nintendo lehnte es ab, mit der Begründung, sie hätten nicht genug Personal, um es zu verwirklichen. Scheinbar wollten sie aber nicht einsehen, dass eine Finanzierung zu mehr Personal geführt hätte.
Sehr kurios.

Wie dem auch sei, der Entwickler von Star Fox, Stunt Race FX, 1080° Snowboarding, und Super Mario 64's stretchy Mario face sagte folgendes:

Die Idee und Prototypen eines realistischen F-Zero Systems:
"At Vitei, after I'd left Nintendo and started my own company, it was after Steel Diver and Sub Wars, we were trying to think of stuff to do and I thought it would be really cool to have an ultra-realistic F-Zero, still with sort of really cool futuristic graphics, but just really realistic physics - we thought that'd be a really interesting thing to try out.

"So we made a demo for the Switch and PC. It was also more to show the capability of our engine - we had a multiplatform engine that was running on 3DS, Switch, PC, whatever - so we just made a demo of some really cool F-Zero cars going around this crazy track... Just hundreds of the cars using AI to race each other.

"But they'd all have realistic physics, like, really ultra, a bit too over-the-top realistic, so the hovering was actually caused by four jets in the bottom sort of adjusting themselves... Way too over the top. But it meant that if you killed one of the jets it would end up sinking, and if you killed the other one it'd flip over and all this kind of stuff. And it was just really fun - it was like a sandbox type thing just playing around and seeing what would happen if you caused a crash there and whatever."


Was hatte Nintendo dagegen:
"Yeah, Nintendo are very wary about using old IP because it's such a huge thing for them to do. It's much easier to go with a new idea, a new IP, than to reuse an old one.

"We were stuck in a catch-22 working with Nintendo because we'd say to them, 'we wanna do this F-Zero game, can you give us all this money?' And they'd say, 'well you don't have enough people.' And I'd say, 'well if we had the money we could get the people,' you know. So it was forever this ridiculous catch-22 with them wanting us to make a game, us pitching a game, and then them saying you don't have enough people."


Deutsche Übersetzung



QUELLE & TEXT: [LINK ZU WWW.NINTENDOLIFE.COM]

DStroke *, 2.476 Zeichen •

Kommentare

TheUnknown *
TheUnknown
Registriert:
08.05.2010, 09:25:43
Kommentar #1 vom 29.06.2021, 22:39:59 Uhr
hmmm, diese begründung scheint in der tat hanebüchen. son mist, haarscharf an einem fzero vorbeigeschlittert.
Lugmillord
Lugmillord
Registriert:
13.06.2014, 20:24:00
Kommentar #2 vom 30.06.2021, 07:18:21 Uhr
Ach, der wahre Grund ist doch, "geht nicht, denn es ist F-Zero" oder "also wenn da eine fummelige, neue Steuerung drin wäre..." ;)
TheUnknown *
TheUnknown
Registriert:
08.05.2010, 09:25:43
Kommentar #3 vom 30.06.2021, 10:03:36 Uhr
Ja und nein. Sowas kommunizieren sie intern doch anders, als dieses "Wir haben keine neuen Ideen"-Gelaber. Wenn es wegen mangelnden Erfolges nicht ginge, würden sie das einem Studio doch mitteilen.
DStroke *
DStroke
Registriert:
09.05.2010, 03:40:32
Kommentar #4 vom 30.06.2021, 10:29:57 Uhr
Das ist echt schade, und ich kann mir einfach nicht vorstellen dass Nintendo so blöde aussagen macht. Aber wer weiß....
Den Prototypen würde ich gerne mal sehen

[Kein neuer Kommentar mehr möglich]

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